lørdag 1. mai 2010

Hafjell tur

Robin på fjellet, flyr ned Hafjell bakkene!!

Det er jo ingen hemmelighet at vi trives på hytta, derfor storkoser vi oss når bilen pakkes og folk og dyr setter kurs mot fjellet igjen. Vi hadde med oss ett godt vennepar.
Vi kom opp fredagen og jeg og Velaug fikk oss en fin tur med hundene mens Ken, Roy og barna laget maten:))
Lørdagen fikk vi en strålende ide, nemlig å ake ned slalombakkene. Og da hytta ligger på toppen, blir det ett godt stykke helt ned til bunnen. Mener å huske att det er 17 km.totalt og tar ca. 1 time ned på akebrett. Jeg, Velaug, Robin og Dina fikk på oss proft akeutstyr! og satte utfor. Forrige helg var siste slalomhelgen, slik at anlegget var stengt og vi var helt alene. Mao helt perfekt. To dachser fikk være med, Hiff og Laziba (pensjonistene) ville ikke være med en gang. De har vært med en del ganger før nedover anlegget på akbrett, og syntes vel peiskosen lokket mer "S". Lykke og Chili fikk for en gang skyld heller ikke være med, Lykke er helt vill på aketurer og bjeffer oss nesten øreløse, og med hoppetussa ved siden av kan det bli litt mye. Ken hadde dessuten syklet en lang tur på skaren over fjellet, drømmeforhold så sent i sesongen, så de to var godt fornøyde, ingen vits å slite ut damene heller.

Sola stekte og det var løssnø og vi suste nedover. Traff av og til hopp som skjulte seg under snøen, og jeg lo så jeg nesten trillet av. Robin hadde full kontroll på snowraceren og jeg satt på. Han bremset og styrte, artig.
Her er vi på toppen, klar til start

og så var vi i gang.

Robin sladder og Cobra i bakgrunn.
Her er vi kommet ett godt stykke nedover og har flott utsikt og fakkelmannen rett foran oss



Her har vi kjeks pause i midtstasjonen, og heisen var ypperlig rasteplass God gutten:))

Her har vi tittet utfor kanten av svart løype, det ser ikke bratt ut, men er rett ned bak der Robin står.
Her ser det heller ikke bratt ut, men det var det gitt. Derfor ble løsningen å ake på rompa, ved siden av akebrettet. Her er Velaug i farta:0) Vi hadde mye morro, spesielt for meg som var bakerst og bevitnet det hele"S".


Her har vi kommet helt ned. Det var tynt med snø det siste stykket, så litt gåing på slutten ble det også. En morsom tur, og jeg skal jaggu si det suser og kiler godt i magen. Helt fantastisk morsomt. Fra toppen og til midten kunne man fint stått slalom en stund til, godt med snø. Men jo lenger ned vi kom jo mykere ble snøen. Siste bakken var det store bare flekker, men da var vi også helt nede i dalen, Øyer. Dachsene storkoste seg og ørene flagret, så søte:)

Det blir nok en tur ned i morgen og. Får håpe været er like fint, reine påske stemningen. Da skal unge herr Johansen også få være med, i dag blåste det for mye for han, selv om sola varmet. Vi får være litt forsiktig en stund til. Balder har hatt en behandling til hos Are Thoresen og blir stadig bedre. Nå har både han, Robin og Hiff vært helt medisinfrie i to uker, bank i bordet. Jeg kan virkelig anbefale dette til alle som sliter med ulike ting. Å gå fra 6 ganger i døgnet med forstøverapparat og til nå å ikke bruke noen ting, ikke vanlig astma medisin heller, er bare helt fantastisk. Jeg fikk også behandling og han mente att jeg ville bli helt frisk også. Så det blir spennende å se:))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar