onsdag 5. mai 2010

En aktiv uke

Mandagen var det jobb igjen, og fint vær. Jeg tok derfor med hundene i bilen. I barnehagen lagde vi 17 mai flagg, for deretter å komme oss ut i skogen for å lete etter pinner vi kunne lime flaggene på. Så da bar det til skogs med 21 barn. Vi går nesten turer hver dag, noen korte og noen lange. Av og til går vi bare til skogkanten der ungene leker med alt mulig. Og nå for tiden går det i lava og vulkaner!
Hundene nyter selvsagt godt av disse turene, og mandagsturen varte i 2 timer, aktiv gåing hele tiden. Det er selvsagt begrenset hvor fort slike barneføtter går, men da fikk vi en fin runde langt inne i skogen. Dessuten er det helt utrolig hvilken motivasjon hundene har på barna. De springer så lett å ledig ved siden av en hund. Og er det en som sliter litt, så er det ekstra stas å få holde i ett bånd, og vips så er barnet fullt av ekstra energi:)) I skogen er det masse spennende, vi så hestespor og barna lærte da selvsagt hvordan man kan se hvilken vei en hest har gått. Vi tittet på mauertuer og hakkespett hull i trærne etc. Jeg bare elsker å kunne være ute og lære barna om naturen. En liten pause, her har vi inngående studert to store mauertuer og aktiviteten i disse:)

Mandagskvelden var det Lydighetskurs igjen, og det er alltid artig. Denne dagen fikk jeg en times økt med trening, med Lykke og Chili, før kurset startet.

Tirsdag var det også kurs, og også i dag fikk jeg en times trening før kurs. Denne dagen trente jeg freestyle med Lykke og Lp med Chili. Lykke er fortsatt en tanke fjern, så jeg er litt spent på videre Lp konkurranser med henne. Hun er ikke veldig motivert, så nå prøves det nye metoder. Og freestyle var bare helt knall. Lykke var plutselig i to-hundre igjen og akkurat slik jeg kjenner henne. Deilig å se att det ekstra giret fortsatt er der, nå må det bare tilbake i lydigheten også. Vi danset og rygget, bukket og snurret og hun var helt ellevill. Klarte å snike inn ett hopp over hinder, i freestylen, og da var det fart. Jeg ble riktig så sliten selv også:))

Onsdag var Robin hos tannlegen og skar bort litt av ett altfor stramt tungebånd. Det var en liten operasjon, men med vanlig lokalbedøvelse. Alt gikk helt supert, så nå blir det spennende fremover. Kanskje R-en blir litt lettere å si. Han fikk ett par sting, og streng beskjed om ikke å prate på noen timer! Det gikk bra det og;) Jeg har bestilt lydighets og brukshinder og det kom i dag. Så i kveldingen fant vi det frem og satt det sammen. Mye man kan gjøre, uten å prate også. Så han trente med alle hundene, fikk de over og hadde mye morro med dem og hinderet.




Øverst Lykke, deretter Hiff, Chili og Cobra, alle like interessert i godbiten som kom "S".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar