torsdag 1. oktober 2009

Mer trening

Onsdagen reiste vi ned fra fjellet. Treningen med Arild kan jeg bare ikke hoppe over:) Det ble en fin trening, og Lykke ble mer eller mindre trent som normalt. Vi gikk igjennom Fri ved foten, dekk u.mars, stå u.mars og innkalling med stå. Samt en fellesdekk. Alt gikk veldig bra, og jeg er superfornøyd. Deretter fikk Chili seg en treningsøkt sammen med resten av treningsgjengen på Øvre Romerike. I dag var det mange som skulle trene, så mange forstyrrelser med andre ord. Kjempe bra for Chili, og i dag lå hun 2 min. i fellesdekken sammen med de andre. Veldig bra. Og Hiff fikk seg også en liten treningsøkt. Selv om hun er mer interesert i å gå rundt å lukte og hilse på både folk og dyr, syntes hun fremdeles det er gøy med en liten økt. Dog den skal ikke være for lang, da tusler hun av gårdet... helt greit det. Hun får bestemme det der selv "S".


I dag torsdagen fikk jeg også en fin treningsøkt på kvelden. Jeg tok med meg Lykke og Chili opp til gartneriet, ovenfor oss, der er det lys og fin asfalt å trene på. Gikk igjennom både innkalling på begge to. "Fellesdekk" på begge to. Stå u. mars på begge to, fri ved foten og på plass med begge to og "Felles sitt" på begge to. I tillegg gikk jeg igjennom Stå u.mars, dekk u.mars og sitt u.mars med Lykke. Artig. I helgen skal jeg trene mye dekk og sitt med skjult fører 2 min.

Over til en annen ting. Bonzo og Effi, fra Lykkes første kull var to år 27 september. Jeg fikk ett flott bilde av Bonzo, som hadde fått kake med lys og stor feiring:) Her er ett bilde av den fornøyde karen: Hipp hurra for begge to:)


Og over til enda en annen ting! I dag fikk jeg en telefon fra en datter av en som har kjøpt dachs valp av oss. Hun kjøpte fra E kullet i sommer og kunne fortelle at alt stod veldig bra til med Tara. Jeg får stadig noen bilder, og det er gøy å se at hun utvikler seg slik hun skal. Men det var ikke derfor hun ringte, hun kunne fortelle om en nabo av seg som hadde en berner tispe. Denne hadde hatt noen kull, men hadde på siste kullet fått livmorbetennelse. Da eieren ikke lenger kunne bruke henne i avl. ble hunden derfor avlivet, noe dyrlegen satte veldig lite pris på og anmeldte forholdet til mattilsynet. Valpene var 1 uke, da mor ble avlivet og kullet bestod av 7 stykker. Alle valpene med unntak av en døde. Denne ene er en tispe valp på nå ca. 6-7 uker. Blanding av Schäfer og da denne berner moren. Valpen har blitt flasket opp hos henne som ringte meg. Der har hun det veldig bra, og har vokst opp med flere hunder rundt seg. Men jeg fikk spørsmål om jeg kunne sjekke litt rundt om noen hadde lyst på denne valpen. Og som hun sa, det eneste hun ønsker er at valpen skal få det godt, etter den tøffe starten.


Dette er den søte lille valpen. Hun blir kalt Charlotte, og har berner farger. Bortsett fra det hvite i ansiktet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar