søndag 11. oktober 2009

Lp stevne i Skien

Endelig var det vår tur å konkurrere litt igjen. Lykke er i god form og derfor ble det bråbestemt forrige helg at vi skulle være med på ett Lydighetsstevne denne helgen. Det nærmeste jeg fant var Skien, og det var allerede denne helgen. Så hver dag denne uken har jeg og Lykke trent. Vi har trent i alt fra øsende/bøttende regn til sol, snø og om natta etc, alt for å variere og gjøre det mer utfordrende for henne. Vi har reist rundt og vært på fotballbaner, grusbaner, asfalt etc. Hver dag har vi gått gjennom hele klasse I programmet, men jeg har passet på å ta fellesdekk først, når hun er mest gira og kommer rett ut fra bilen. Det er jo ofte slik det er i konkurranser. Øktene vi har trent har stort sett ikke vært på mer enn 20 min. og det har vært mye godbit for riktig å tenne henne. Alt ble pakket og gjort klart fredag kveld og klokken 05 Lørdagsmorgen stod hele familien Johansen opp! Ungene ble kledd på og bært sovende ut i bilen, der de sov videre, faktisk hele veien til Skien. De våknet på parkeringsplassen og fikk frokost i bilen, kjekt. Jeg og Lykke var i første pulje og var derfor med på første fellesdekk. Akkurat det er en nervepirrende øvelse, og jeg har vel puls på 200! Det kjennes i hvertfall slik ut, der man står og prøver å være rolig. Vel hun klarte hele øvelsen og falt ikke for fristelsen å rulle seg litt "S"
Vi startet som nr. 4. Lykke er jo som nevnt før, veldig i farta for tiden, og er veldig så frisk. Og da er det bare for meg å gå på, dommeren kommenterte at det var fantastisk å se en så glødende hund, og att det ikke var ofte å se slik arbeidsvilje. Morsomt. Øvelsene gikk bra, det dårligste var faktisk fri ved foten og lineføring. Den ble litt stressende, da Lykke var ivrig og gira og jeg føyk ved siden av. Dommeren mente både hund og mor var høyt oppe i dag!! He-he, det stemte jo godt det:)
Vi fikk faktisk 10 p. i Helhetsinntrykk, og det tror jeg ikke jeg har fått før. Ett flott kompliment at dommeren likte det han så og måten det ble gjort på og samspillet oss i mellom. Totalt 165 p. og vi ble nr. 4 av 20 stykker, artig. Så får vi bare jobbe med å roe oss litt i lineføringen og fri ved foten. Vi fikk en flott glassvase med Schäfer motiv på. Det var Schäferhundklubben avd. Grenland som arrangerte konkurransen. Med var alle raser, og faktisk bare en schäfer. Til og med en fransk bulldog, en podenco, noen bordercollier, flatcoated'er, jack Russler og noen blandinger. Og i fellesdekken vår var det bare forskjellige raser, morsomt å se. Og Lykke var selvsagt helt klart konkurransens peneste hund "S", så søt der hun lå og vurderte rampestreker i fellesdekken.
Målet jeg hadde satt meg for konkurransen, var å få mer enn 162 poeng, og det klarte vi gitt. Kjempe glade og veldig fornøyde med dagen:)

Etter konkurransen reiste vi opp til Luksefjell, der Pia (min søster) for tiden bor. Det er ca 3 mil fra Skien. Vi hadde en flott Lørdag der oppe, vi lå over og fikk med oss en fin tur på søndagen. Mer om dette og bilder fra stedet kommer i morgen. Nå må jeg hoppe til køys:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar