lørdag 15. august 2009

Så var vi i gjenge igjen:)

Hiff og Laziba i god gammel stil!

Torsdagen dro jeg, ungene og hundene opp på hytta igjen. Vi dro tidlig og brukte god tid oppover, var blant annet innom "bolleland", som bensinstasjonen på Espa tydeligvis har "byttet" navn til, og fikk oss noen boller vi og. Kom opp på hytta, gikk tur med hunder, lagde middag og reiste en tur ned til "Hoppeloppeland". Der fikk vi boltret oss alene i noen timer. Det var oss og ett barn til. Balder fikk derfor bli med inn i arealet for litt større barn, og da var det bare å henge på slep. Skal si at vi fikk lekt fra oss! Jeg måtte krype, hoppe, snurre, skli etc for å komme meg igjennom banen jeg også. Og det var en tanke lavt under taket/eller inni nettingen hele veien, og trangt inni tunneler etc. He, he, sikkert litt av ett syn. Store deler ble nemlig forsert krabbene, fra min side! Men jeg har da sett mange andre foreldre som også har vært med, og på enkelte plasser møtes disse foreldrene, og da er det litt av en snu operasjon "S"
Dette var ett av hinderene vi møtte, og det var bare å klatre igjennom det:) Her er ett av ballrommene
Mye energi ble brukt opp og det var en sliten gjeng som kom hjem. Ungene syntes dette var kjempe stas, så fredagen reiste vi på ny ned til øyer og til"hoppeloppeland" . Mye hopping senere dro vi oppover igjen. Lagde middag og Ken kom fra jobb i Oslo. Han hadde også med seg Laziba, som skal være en uke sammen med oss. Og ute på terassen hoppet Laziba opp på ryggen til Hiff. Slik har de to gamle hundene sovet sammen hver dag i 8 år, så det var kanskje noe de begge savnet!
På fredagskvelden fikk jeg og hundene oss en flott tur til Hafjelltoppen. Det var flott himmel, deilig temperatur, frisk og en tanke kjølig (høsten har kommet her oppe) og det var bare godt å vandre slik i egne tanker og titte på hundene. Bedre rekreasjon finnes ikke! Sola tittet igjennom og lyste opp mellom mørke skyer.
Her ser man også regn, som gjorde dalen mot Kvitfjell helt mørkt.

Da hundene regnes som friske var vi endelig i gjenge igjen. Cobra har vært i ro i 10 dager, og jeg tenkte hun kunne få bli med. Hun var tydeligvis veldig glad for det og spratt rundt. Hiff har jo ingen hjerteproblematikk og ble derfor ikke "skånet", hun måtte jaggu ut og gå hun og. Her er det jaggu ingen gamlehjem, he-he. Jeg tok det med ro, og hadde selvsagt snudd om hun viste tegn til å være sliten. Men hun har nok hatt godt av disse dagene i ro, og løp av gårdet. Hun var riktignok bitte litt etter opp de bratteste bakker, slik at jeg da gikk litt roligere, så hun skulle slippe å stresse etter. Men på vei ned løp hun og Chili av gårdet, de hoppet og spratt og lekte, og da var hun hverken gammel eller sliten. Og viste egentlig slik form som hun var i før operasjonen. Godt å se.

Regnet kom nærmere og nærmere, og er her nede i dalen ved Øyer.

Her har vi nådd toppen. Fra venstre Lykke, Cobra, Chili, Laziba og Hiff

Lørdagen er blitt brukt til å rydde i boden her på hytta. Har funnet en kløv som jeg har lagt ut til salgs på Finn. Ett to- spanns drag er også lagt ut og en sykkel som er nærmere 50 år!! Og for ikke å snakke om alt vi har kastet. Gamle solsenger, madrasser, slalomski, langrennski, staver etc etc.

Hvis noen trenger "berner kløv" er det bare å si i fra. En kennel kløv str.XL, lite brukt. Etter en opptelling fant jeg ut at vi har to Kennel kløver og en Laika kløv, samt en spesial sydd som jeg bruker til mine. Så disse andre er bare bortkastet å ha liggende. Draget er aldri brukt. Alt dette er noe som i sin tid ble tatt med fra butikken vår i Oslo (Aktive Hunder), kjekt å ha var tanken da, det kunne jo hende jeg kom til å slite ut en kløv og trengte ny! Men den gang ei, he-he. Og jeg har allerede solgt 2 kløver fra før i sommer. Greit at vi har mange hunder, men dobbelt sett til tre hunder trenger vi jo ikke. Vi har til og med kløv til Cobra og Laziba, he-he. Skal jaggu få tatt bildet av de med kløv, så kan dere se hvordan en dachs ser ut med kløv "S". Mer bilder av kennel kløven, finnes også i tidligere innlegg. Blant annet der vi går til Mosetertoppen og Lykke har kennel kløv på seg. Den er identisk med den som nå er til salgs. Vurderer også å legge ut den spesialsydde kløven. Kløven. 1000 kr.



Draget 2000.-

Nå koser vi oss med fyr på peisen og vi har spist hjemmelaget pizza til middag. Ute regner det og hundene sover godt, spredd rundt i stua. Balder har sovnet, etter en lang dag og Ken og Robin spiller jazzi, og jeg sitter her med bloggen:) Kan man ha det bedre!

Ha en fortsatt god helg:)

































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar