mandag 10. august 2009

Dyrlege besøk, til ingen nytte!!

Så har vi vært hos dyrlegen. Mandag morgen ringte jeg rundt til diverse dyreklinikker i Lillehammer, i tilfelle de kunne gjøre samme jobb som i Oslo. Hadde egentlig tenkt å reise hjem i dag, få sjekket Hiff, og reise opp igjen på tirsdag. Men moren til Ken foreslo at det måtte jo gå ann å sjekke henne her også. Noen telefoner seinere og de bekreftet på en Dyreklinikk i Lillehammer at de hadde utstyr som skulle til, både EKG og ultralyd. Flott, da slapp jeg å reise hjem. Fikk time 17.30 og møtte opp. Hiff ble sjekket og lyttet på. Dyrlegen bekreftet at hun hadde arytmi og hun tok en blodprøve. Vi ventet på svar og der var alt perfekt. Konklusjon; det var hjerte og det måtte sjekkes. Men de manglet en ledning til EKG maskinen, så jeg kunne reise til Hamar eller Gjøvik.....Halo!! Her ringer jeg ned for å sjekker at nødvendig utstyr er på plass, slik at jeg skal slippe å reise til Oslo, men da jeg kommer så virker ikke utstyret allikevel. Det er jo som å komme for å kastrere hunden, men så mangler kniven! Enda jeg spesifiserte i telefonen at jeg helst ville ha hjertespesialist og at hun måtte sjekkes på EKG og ultralyd. De hadde ingen hjertespesialister der kunne damen i telefonen fortelle, men de hadde flere hjertepasienter, så det var ingen sak å få sjekket hjertet ordentlig, det hadde de både utstyr og folk til! I tillegg fikk jeg beskjed av dyrlegen at jeg måtte være obs i tilfelle hun kolapset på nytt, da måtte jeg reise rett til Oslo og sjekke med en gang. Ja, det er fint! Nå kunne jeg vært i Oslo og vært ferdig sjekket, og dratt til fjells i morgen igjen. Her ringer man og blir lovet at alt utstyr er på plass, Og så er det nettopp det det ikke er. Og attpåtil måtte jeg selvsagt betale 1600 kr.
Akkurat nå er jeg en smule irritert, for å si det mildt. Ikke nok med det, men da jeg skulle betale og sa jeg hadde direkte oppgjør, fikk jeg beskjed om at det var nye regler og at alt under 5000 måtte betales selv, og selv få igjen fra forsikringsselskapet. Fint, men da burde kanskje jeg ha visst om disse reglene i og med att jeg jobber der! Dette var ikke dyrlegen, men en bak disken. Da kom dyrlegen og bekreftet at det var deres interne regler, og at jeg selvsagt bare skulle betale 20% av regningen. Men tenk, da hadde jeg allerede betalt med kort.... og de kunne selvsagt ikke tilbake betale fordi da ble det jo ikke riktig mellom kort og kontantene i kassa!
Etter å ha dratt derfra, kjente jeg at jeg ikke var ferdig med saken, og selvsagt trist pga at Hiff ikke ble sjekket, og det var jo det jeg kom for. Vel, ringte og fortalte på en pen måte hvordan jeg opplevde det hele, og de var veldig hyggelig. De skal ringe opp i morgen. Håper det blir en ordning på dette. Det er tross alt ikke riktig å bli lovet en tjeneste, men som faktisk ikke ble gjennomført. Og værst av alt, jeg har mistet en dag i forhold til Hiffs undersøkelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar