lørdag 20. februar 2010

Ingen LP i Bø!

I dag skulle jeg og Lykke vært på NKK utstillingen på Bø for å gå LP kl II. Men jeg tok rett og slett ikke sjangsen på å kjøre i snøværet. Med gammel bil, som sklir alle veier på vinterføre, og lang vei å kjøre, syntes jeg det var like greit å være hjemme. Sjekket veimeldingene i hele går kveld, ja faktisk i natt også, før jeg tok beslutningen om å være hjemme. På YR.no stod det at veien over fjellet mellom kongsberg og Bø var stengt! og det ble anbefalt å ikke kjøre i Telemarksomerådet eller generelt på Østlandet. Så det var irriterende, men vi er påmeldt til Tønsberg om Bare to uker, så jeg får vel klare å holde ut til da:)


Så dagen i dag ble brukt til noe annet, i håp om att gammel bil ikke skal hindre meg i å dra på fremtidige konkurranser. Så i dag har jeg kjøpt "ny" bil. Med snøværet som har vært de siste dagene fryktet jeg jo att jeg ikke kom meg til Bø. Så fredag kveld var jeg og Robin og tittet på ny bil. Vi har prøvekjørt noen forskjellige, men så var det den plassen igjen da. Å få plass til 4 mennesker og 4 hunder og av og til baggasje og barnesykler, ski etc, så kreves det litt plass. Og da vi allerede har den store sorte (Suburban) hadde jeg lyst på mindre bil. En bil jeg får plass til alt i, men som er så liten som mulig!! Ikke lett, akkurat. Opel Safira er prøvekjørt, Mazda 5 er tittet på og Wolksvagen Caddy Life Personbilen er også vurdert. Det var nesten så Opel Safira ble kjøpt, men fredag så Ken en Chrysler på Finn. Akkurat en slik bil jeg egentlig har hatt lyst på, men Ken har vært veldig skeptisk. Så da var det jo greit att han fant annonsen og syntes bilen så grei ut:) Vi har jo alle hørt skrekkhistorier om chrysler, og 2003 modeller og eldre er vel svartelistet på de fleste lister. Etter dette er de visstnok helt på høyde med andre biler, angående motorfeil etc. Visstnok skjedde det mye med Chrysler da Mercedes gikk inn og forbedret de nyeste modellene kraftig, både kollisjonsmessig, og feil etc. Så da håper jeg selvsagt dette stemmer, og att vi ikke får en bil med mye tull. Dette er også den nye typen Chrysler, med nytt karosseri (det kom i 2005), men det trenger jo ikke å ha noe å si. Jeg krysser fingrene for att dette ikke er en "mandagsbil"! Jeg hadde Chrysler før, i tre år, og jeg var veldig fornøyd med den bilen. Den var det aldri tull på, og ble kjørt både hit og dit, stablet ned med hunder og baggasje etc. Får håpe vi er like heldige med denne.

Min nye bil:0)

Dette er i tillegg en campingutgave, så her kan vi slå ned setene og sove 4 stykker, lage oss enkel mat og til og med vaske opp! Dette kommer nok aldri til å bli benyttet, men sengene kan det jo hende man tester ut. Robin var helt i hundre, og kan ikke vente med å prøve å sove i bilen. Bilen har "telt" som løftes opp fra taket, og her er det meningen att to stykker kan sove, med vindu etc! Robin skulle helt klart sove her oppe "S". Telt på taket!



Setene slått ned og blitt til seng


Bak sengen skal det også være plass til litt baggasje, eller en hund eller to. Med andre ord, ligger nå alt til rette for å kunne reise langt og legge seg til ved en utstillingsplass. I hvertfall på steder der det er dårlig med hotell. Og kjenner jeg Robin rett blir han nok mer enn gjerne med på slike turer:0)

Lørdagen reiste jeg derfor i steden til bilforhandler og undertegnet kontrakten. Og bare det å kjøre til Oslo brukte jeg nesten 1 1/2 time på, og nesten det samme tilbake. Det snødde tett og enkelte ganger gikk det i 30 km på motorveien. Begynner å bli en tanke lei snøen nå, men hundene holder seg i hvertfall rene da. Ingen sand og møkk som blir dratt inn. Men allikevel lengter jeg ordentlig til våren. Og nå gleder jeg meg masse til å hente den nye bilen:0)

Ha en fortsatt God Helg, og gratulerer til alle som gjorde det bra på Bø:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar