mandag 15. februar 2010

en artig uke

Denne uka har vi fått gjort litt av hvert. For det første fikk jeg til to skikkelige treningsøkter med Lykke, på ca 1 time hver gang. Veldig fornøyd med det. Og jeg TROR jeg har plukket bort noen av nullene våre!

Mandagen startet hundekurset igjen, det skulle ha startet i januar, men ble utsatt til februar, da jeg var syk i januar. Det var skikkelig deilig å komme igang igjen:)

På onsdagen var det bare helt nydelig vær ute, og vi hadde utedag med barnehagen. Jeg hadde med hundene og akebrett. Jeg og Olga (som også jobber) tok med oss ca halve barnegruppa (de største barna) og gikk på tur. Vi hadde med oss 11 barn og fem hunder. Dachsene Laziba og Cobra fikk barna bytte på å holde i bånd, og dachsene elsker jo bare dette. Å være midtpunkt blant 11 barn som bare vil klappe og kose "S".
Her er Ida med Cobra, til venstre, og Sander og Laziba til høyre.
Sander skryter litt av Laziba. På tur med meg, lærer nemlig barna hvor viktig det er å si "Bra" til hundene:0)
Lykke hadde på seg sele og fikk trekke akebrett med barn. Alle barna byttet på, og hun trakk stort sett to og to. Her er det Balder og Elias som sitter på akebrettet Her hjelper Chili til også.


Alle barna og hundene samlet. Vi fikk en fin tur og det er utrolig hvor lett turene går når vi har med hundene. Barna elsker det, og de fleste begynner å bli riktig så vant til hundene som dilter med på tur.


På fredagen hadde vi karneval i barnehagen. Alle avdelingene var samlet i gymsalen, og det var virkelig morsomt. De var bare så søte alle sammen. Og selvagt var det forventet at vi voksne kledde oss ut også, og det er lenge siden jeg har ledd så mye. Mange morsomme påfunn blant oss voksne.
Her er Sumobryteren og barna:0)


Selvsagt hadde vi pølsefest og vann med grønne og røde isbiter. Nok en super dag på jobb:0)
Balder var Simba, Løvenes Konge. Han ville helst være tigergutt eller Olebrum, men Ken og han var på loftet og så igjennom karnevalstøyet vårt. Og da løvedrakten dukket opp, fant de ut at Løvenes Konge også var litt tøft "S". Jeg var Heks, en fin drakt jeg kunne ha over sorte klær. Det passet utmerket, for etter jobb skulle jeg rett videre til Agria Samling på Hurdal Hotell. Så klokken 14.00 gikk turen hjem med Balder og deretter videre til Hurdal.

Kvelden ble avsluttet i Hurdal, med god middag og masse nyttig lærdom og jeg var vel ikke hjemme før 01. Og i Hurdal er det mye elg. Møtte to stykker på hjemvegen, og det er ikke spesielt morsomt på isete vei i mørket. Men jeg var blitt advart om å ikke kjøre fortere enn 60 km, da elgen er så og si overalt. Kjersti, bor i Hurdal og møter elg på hver eneste biltur!
Lørdags morgen var det tidlig opp og reiste på ny til Hurdal, det tok meg 20 min inn til hotellet, ikke spesielt langt unna m.a.o. Vi hadde ny dag med mye nyttig info. Kjempe morsomt. Og elgen møtte jeg denne dagen også, både frem og tilbake.
Søndagen, fikk jeg nok en bra treningsøkt med Lykke. Glimrende. Og pakke på senga fikk jeg også, av to stolte gutter som hadde handlet morsdagspresang:0)
























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar