søndag 7. februar 2010

En deilig søndag

I dag har jeg og Balder og hundene hatt en flott søndagstur i nydelig vær. Og som bildet viser så fikk den yngste hunden i dag også prøve seg som trekkdyr. Bak satt Balder på akebrett og var storfornøyd, og rattet både hit og dit. Lykke er festet til akebrettet, så det er jo hun som står får trekkingen, men Chili fikk på seg sele og ble festet i Lykke, slik at hun også fikk erfare å gå med ting som suser og bråker bak seg, samtidig som hun satt fast. Det gikk akkurat som etter boka, Chili gikk på hun, og var godt fornøyd med å bidra litt. Det ble selvsagt fullt kaos i bånd og liner hver gang vi stoppet for da vemet hun både hit og dit, men man blir jo ikke utlært på en tur.
Chili "trekker" akebrett, halen hennes skjuler Lykke og helt bakerst gikk Hiff og Cobra.



Her har jeg tatt videopptak av hvor flink Chili er. Desverre er opptaket litt feil vei (aner ikke hvordan jeg skal få vendt det). Jeg går baklengs og filmer på en tynn snøete sti, så da skjer jo det som selvfølgelig måtte skje, at jeg faller. Og i løpet av ett sekund får jeg alle hundene over meg, og jeg bryter ut i latter. Måtte forte meg å skru av, slik at ikke kamera ble fullt av snø, så desverre ser man ikke slutten, der jeg har fem hunder over meg som alle vil leke "S".

Fem hunder hadde vi med på turen, for vår kjære laziba er på hjemme perm! I går Lørdag, var jeg en snartur hos Roy og Velaug og skulle hente en regndress, og da ville den gamle damen gjerne være med. Og jeg er jo ikke noe særlig myk for slike spørrende små dachseøyne.... og det er vel hennes privilegie å bestemme litt selv også. Helt greit det:0) Så hun ble lykkelig med. Vi reiste rett til Ellinor på middag. Laziba var i hundre hos Ellinor og gikk runde på runde og sjekket alt som var. Gleden var stor over å se igjen "Farmor", og resten av familien.

Her er søtnosen Laziba
Hun er i utmerket form, og er tynn og fin. Får Joggeturer flere ganger i uka, og er tydelig godt trent. Så tusen takk til Velaug og Roy som tar så godt vare på dronningen. Tenk å være så heldig å ha to familier som er så glade i henne, og å cruise litt hit og litt dit, ettersom man ønsker det selv:) Balder på akebrettet, koser seg i sola. Vi hadde en flott tur:)


PS! Her kommer en video fra LP konkurransen i Januar. Avstandskommandering. Sitt-Dekk-Sitt-Dekk. Dette var en video som egentlig skulle vært lagt ut på innlegget fra Lp konkurransen i januar, men som av ukjent årsak ikke ble med. Men her er det:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar