søndag 6. desember 2009

60 års lag

Vi har hatt en aktiv helg. Faren til Ken hadde 60 års lag på lørdagen, og vi har feiret med hele familien nord i fra:) Fredagen spiste vi middag på operaen. Jeg har aldri vært der, så det var artig å få se bygningen. Ungene storkoste seg, og syntes det var artig å springe rundt. Mye lys og høyt under taket. Det var lett å parkere under Thon hotellet, og så var det bare å spaserer over brua og så var vi fremme. Må jo si att det er ett flott bygg. Lysekronen fra festlokalet på Ringnes.

Lørdagen var det stor fest med hele familien og mange venner på Ringnes bryggeriet i festlokalet der. Middagen startet 19.30 og med mye show og taler underveis ble klokka nærmere 00:00 før alle rettene var fortært og dansen kunne begynne. Farfar (Per Ole) ville gjerne vise frem barnebarna sine til alle sine venner, så ungene var med. De holdt ut, og det var både julenisser innom, riktignok som snakket engelsk og uten gaver "S" ( en av forretningsforbindelsene til Per Ole og en god venn fra Holland, holdt tale og var da kledd ut som julenissen) og det var operasangere innom. Balder hadde sovet 3 timer på dagen, slik at han skulle holde ut litt utover kvelden. Vi storkoste oss. Og det er jaggu lyd i en operasanger! Jeg må si at jeg egentlig ikke er så veldig fan av slik musikk, men det var en flott opplevelse og få se de på nært hold. Før hver sang ble det forklart om hva de sang om og hva historien handlet om. De var tre stykker, som til daglig jobber på operaen, og som Per Ole hadde leid inn til å underholde på festen. En flott opplevelse. Her er operasangerne. Tredjemann satt ved pianoet.

Vi hadde en flott kveld:0)

Det har desverre ikke blitt mye trening på Lykke de siste dagene, men slik er det jo bare av og til. I morgen er det kurs igjen, så da får jeg reise opp litt før og trene litt:)

Hiff har endelig fått seg en regndress som passer ordentlig. Jeg ringte leverandøren for å bestille tre dresser, og da kunne de fortelle at de har fått større størrelser, jippy. Endelig noe som kan passe ordentlig til Hiff også "S". De jeg har fra før av er i str. 60liter. Nå kan de også skaffe 70l. og 80l. Da to stykker har bestilt regndress, også det til berner, bestilte jeg to i str. 70l. Så bestilte jeg en i str. 80l til Hiff. Og den var stor:) Den var nesten for lang på beina, men det går ann å stramme inn både rundt magen og i halsen, så den var kjempe fin til henne.
Slike dresser får man til både små og store hunder. Er det noen som trenger, kan jeg få tak i slike. Hiff veier 60 kg. og har veldig god plass i den største str. Denne er vanntett og mange bruker de også til å unngå snøballer i pelsen, i hvertfall til mindre raser!
Så nå gleder vi oss til å prøve den ute:0)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar