torsdag 17. desember 2009

Det nærmer seg jul

Tida flyr av gårdet, og snart skal julen ringes inn. Vi gleder oss masse. I kveld har jeg og ungene laget marsipan, nam...

Som en liten oppsummering av de siste dager, så er formen mye bedre, og da får man gjort så mye mer. Og Lykkemor har også fått sine treningsøkter:)
Det blir også mye julegave-handling for tiden, men jeg ligger godt an. Pakker til tre stykker igjen, så det skulle vel gå bra. Ellers har svigermor flyttet inn i ny leilighet, så mange av kveldene har godt med til å være der. Det borres og ordnes slik at bilder og knagger etc. kommer på plass. Det fine er at i underetg. er det parkeringshus, og det passer meg perfekt i dette været her. Godt og varmt er det også der, da det ikke er trekkfulle vinduer/ eller åpninger inn. I bygningen er det 6 leiligheter fordelt over to etg. Tre leiligheter i hver etg. Så man kan trygt si at det er god plass i leiligheten. Under er det bank og en butikk, og her kommer det fine inn. Da disse stenger, og det er vel i 15-16 tida, er hele garasjeanlegget tomt. Kun bilene til 6 leiligheter. Så her har jeg og Lykke fått oss vår egen treningsbane!
Ja Chili får selvsagt også trening, og Hiff og Cobra koser seg oppe i leiligheten, helt suverent:) Så vi blir nok mye på Jessheim fremover tenker jeg "S".
Juleavslutning på Øvre Romerike, hundene i godbitsøk.

På onsdag var vi på juleavslutningen i avd. Øvre Romerike. Det ble tent bål og servert gløgg og pølser, kjempe trivelig. I tillegg var det mange hunder med og alle føyk om hverandre. Chili var opptatt med å leke, Lykke var på pølsejakt, Hiff gikk nok innimellom alle og fikk kos og Cobra sprang nok både litt her og litt der. Denne kvelden hadde vi også siste trening med Arild før nyttår, så nå er det bare å trene masse før januar konkurransen. Jeg satser som vanlig høyt og målet er selvsagt opprykk til klasse III. Men helt ærlig så spørs det om det går. Men jeg har i hvertfall satt meg ett mål, så er jeg rett og slett nødt å trene beinhardt i tida som kommer. Ingen juleferie på meg og Lykke m.a.o, men dette er jo bare gøy. Og hjemmelekse av Arild fikk vi i dag og:0) En flott kveld hadde vi.

Hundekurset ble avsluttet på mandag. En flott kveld det og. Jeg og deltagerne syntes nok det var en tanke kaldt. Og det var ikke rart, for da jeg kom hjem viste termometeret -9 og en time senere viste det -12,4. Vi starter opp igjen mandag 04 januar, og da starter også nytt kurs. Mer info finnes på hjemmesiden: http://www.kennel-lykkegjengen.com/ under siden "Kurs".
Det er en flott gjeng som har gått på kurs, og nå kan hele gjengen både fremadsending med stå, avstandskommandering, vi har begynt med Apport, hele LP kl.I programmet, dekk u.mars er påbegynt etc. Det er virkelig artig å holde kurs for en slik gjeng, og det er gøy å se hvor langt man kommer når det også blir øvd hjemme mellom kurskveldene, og hvor langt man egentlig kommer på "bare" 8 kvelder, og ved å trene riktig:0)

Over til noe annet. To av våre fôrhunder skal ut å reise i jan. De har derfor fått seg hvert sitt reisebur. Troya i buret til venstre og Fanta til høyre. Dette er i følge fôrvert blitt det nye favoritt stedet deres, og de storkoser seg i disse baggene:0) Turen går til Gran Canaria, bort fra snø og kulde og jeg kan tenke meg at de to frøknene kommer til å kose seg. Spesial leilighet er ordnet, med gjerdet rundt plenen, og da skulle nok det meste ligge til rette for en deilig ferie. Heldig grisene:0)
Troya og Fanta








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar