søndag 13. desember 2009

Lucia tog med avd. Øvre Romerike

I dag søndag var det Lucia dagen. Jeg hadde av ren glemsomhet lovet å hjelpe svigermor med å henge opp bilder(hun har nettopp flyttet inn i ny lelighet). Men i steden ble svigermor invitert med i Lucia tog "S". Da jeg hadde ett par timer til rådighet før oppmøtet, satt jeg i gang å sy litt pynt til hundene. Og man tager det man har. To gamle gardiner ble funnet frem og sydd om til dekken, og så sydde jeg på litt pynt. Riktig stilig. Hiff måtte ha en gardin alene, mens Lykke og Chili kunne dele en! På toppen av gardinen var det påsydd søm, beregnet som feste til gardinstang. Denne var hvit/sølvfarget og gjordet seg godt som "krone" rundt nakken. Den eneste som ikke fikk dekken var Cobra, som i steden fikk litt pynt rundt halsen. Dermed bar det av sted. Og med tre bernere med dekken, og med Chili som svinset rundt og skulle hilse på alt og alle, så fant jeg raskt ut at dekkenet også burde vært festet rundt magen. Men det får vi fikse til neste år:)
Lykke med Lucia pynt.


Chili med Lucia Pynt.

Hiff med Lucia Pynt

Vi gikk Lucia toget og kom opp på plassen foran Eidsvoll bygningen. Der var det mange mennesker og bygningene var åpne. Det var pyntet med fakler på stiene og da mørket kom ble det bare så koselig. Deretter ble det pause med kaffe og lusekatter utenfor museet, før turen gikk samme rute tilbake til utgangspunktet ved gamle nebbenes. Takk Mari-Ann for kjempe gode lusekatter:) På vei tilbake ble det en ny stopp foran Eidsvollbygningen slik at vi fikk bildet av berner toget. Balder, Robin og Cobra i vogna som Z dro.


Hiff, Ellinor (moren til Ken), Balder i vogna, Robin, Lykke og Cobra.

Jeg fikk ikke telt nøyaktig antall på hunder og folk, men jeg syntes vi lagde ett flott tog. Dette blir vi med på til neste år også, og dekken til Cobra har Robin allerede begynt å sy på:0)

Her er Berner-Lucia Toget






1 kommentar: