onsdag 2. september 2009

Hundetreff i Avd. Øvre Romerike

Det har vært en litt slitsom sommer på hundefronten, med all denne sykdommen og uhell som har vært. Så jeg mistet liksom all motivasjon til konkurranser, vanntrening, LP trening etc, nesten før ferien begynte. Det startet jo med Hiff, og der gikk det bort to-tre uker i observasjon og etter det fulgte det ene etter det andre. Og vi som var så godt i gang. Vel, vel. Lykke og jeg har vel trent en gang på alle disse ukene. Vanntreningen har vært ikke eksisterende. Men vi har da gått turer, og hundene har fått rørt seg. Og 5 uker på fjellet, har nok vært flott for hundene også.
Men i dag kjente jeg at motivasjonen igjen var kommet litt tilbake, og heldigvis skulle jeg og Balder inn til Oslo og kjøpe bursdagspresang til Robin. Robin fyller 7 år neste uke, og da måtte vi shoppe litt. Og med på turen ble Chili i tilfelle vi rakk Gjerderum før 20. Avd. Øvre Romerike har sine treff hver onsdag på Almenningen på Gjerderum. Og det var målet for kvelden. Heldigvis rakk vi det.

Gjett om det var deilig å prate med berner venner igjen. Du store min. Og på den lille timen vi var der, ble motivasjonen på topp. Trening med Arild ble avtalt, og det var ikke måte på "S"
Helt fantastisk. Nå MÅ jeg bare komme igang. Toppers av Øvre Romerike og Arild og stille opp med privat timer for meg og Lykke. Tusen takk kjære venner, jeg og Lykke gleder oss:) Så neste onsdag er vi i gang, hjelpes meg, jeg må nok friske opp både Lykke og meg før onsdagen.

For Chili ble også kvelden meget vellykket. Hun sprang rundt med Otto i rompa, og fikk hilst på mange kjente. Helt klart at hun skal få hilse litt neste onsdag også. Nå sover hun her ved bena mine, liggende halvt oppå Hiff. Bakbena hennes ligger oppå ryggen til Hiff, så den gamle og unge koser seg sammen. Lykke koser seg i hula si og Cobra i senga si. En sliten fornøyd gjeng. De fikk nemlig første tur kl. 05 i dag tidlig. Her i huset er det nemlig:Ut på tur, aldri sur.... selv om alle fire helst ville sove litt lenger, he-he.

Dessuten fant jeg også ut, i kveld, hvor det er blitt av elgene bak i skogen, som forsvant under jakta i fjor. De har nok havnet på middagsbordet til en viss hundedommer ja "S"


Chili takker for en flott kveld i avd. Øvre Romerike:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar