onsdag 29. juli 2009

Madonna konsert

Tirsdagsmorgen reiste vi en snartur hjem igjen. Ken tok seg likegodt en jobbedag når vi allikevel skulle hjem. Vi andre var hjemme og dagen ble brukt til å hente litt fôr og utsyr til hundene hos Dogmann. Deretter gikk jeg og Balder en tur i skogen med hundene og plukket blåbær. Robin hadde ikke før kommet hjem, før han sprang ned til en kompis, og det var alt jeg så av han den dagen. De to hadde nok savnet hverandre, for de lekte til langt på kveld:) Da klokken nærmet seg 16, reiste jeg innover til Oslo. Jeg skulle på Madonna konsert, jippy "S" Mamma hadde kjøpt billetter til meg og Pia (søsteren min) og til seg selv og Rune (hennes samboer), vi møttes på Helsfyr og spiste litt mat. Deretter beveget vi oss bortover til konsertomerådet. Jeg hadde parkert helt inntil ValleHovin, måtte riktignok betale 200 kr. Men tenkte at det var like greit å stå nærme og ha parkeringsplass, enn å risikere å få bot på 500. Vi kom oss inn og så var det bare å vente på høydepunktet. Vi var vel inne ca. 19.30. Fant noen fine plasser, inntil gjerdet litt oppå en bakketopp og lengst inntil scenen fra siden. Det var ikke fullt så mange mennesker der heller, og jeg med tanke på svineinfluensaen, prøvde å holde god avstand. 21.17 kom Madonna på Scenen, hun hadde ett flott show og vi storkoste oss alle sammen. Dette var åpningen. Sittende på stolen, deretter kom en bil inn og showet var i gang. Da hun hadde hyllesten for Michael Jackson tok det helt av og hele ValleHovin hoppet og skrek. Men det var virkelig en flott hyllest, og look'a'like'en var veldig flink. Jeg skulle gjerne vært på den planlagte konserten til Michael Jackson "This is it" Bare helt tragisk at han døde... Det var først når det ble mørkt at showet tok av, syntes jeg. Men det hadde sikkert også med at da kom det flere sanger som jeg likte. Og ikke minst kom lysshowet ordentlig i gang. Det rocket bra på ValleHovin, og veldig morsomt å være med på. Derretter var det:Vi tuslet mot bilene, og da sto vi selvsagt som sild i tønne. Jeg hadde på meg høyhalset og så sikkert helt fjern ut da jeg dro denne over munn og nese. Jeg hadde rustet meg godt med våtservietter og noe som heter Hibiscrub. Det er desinfiserende såpe. Jeg har den egentlig til hundene, fin å rense sår med er jeg blitt fortalt. Når jeg fødte Balder med Keisersnitt, måtte jeg faktisk dusje meg med slik såpe, desinfisere hele kroppen. Derfor tok jeg den med i veska. Kjekt å ha i disse dager. Er kanskje en tanke hysterisk....men jeg skal i hvertfall gjøre det jeg kan for ikke å dra smitten hjem til ungene. Jeg tok til og med å puttet alle klærne i vaskemaskinen, og hoppet rett i dusjen og skrubbet meg ren når jeg kom hjem... Det er jo ett under at jeg dro på konserten i det hele tatt..."S" Var hjemme 01.20 og i seng 02.30 og klarte å sove til 12.30 i dag, helt utrolig. Så lenge har jeg ikke sovet på aldri så lenge. I hvertfall ikke siden jeg fikk barn. Heldig for meg, tok Ken og Robin seg en jobbtur ut, etter å ha luftet og fôret hunder. Balder var trøtt, og sov like lenge som meg! Dvs. han våknet 09, kjempe trøtt og sur. Fikk varm melk på flaske, en brødskive og en banan som han spiste i senga, og sovnet som en dupp. Og vi våknet da ikke før Ken og Robin kom hjem 12.30... Det har jo vært noen aktive dager på hytta for Balder også, med besøk og lange turer, så han hadde nok litt å ta igjen. Deretter pakket vi med hundefôr og andre nyttige ting og kom oss av gårde mot trygge Hafjell! Av oversikten vi så i avisen er det foreløpig innen i Hedmark som er smittet, og jeg fleiper med at her blir vi...:) Men, vi får nå først se om jeg fikk smitten på konserten eller ikke, av det jeg har lest var det jo i hvertfall ett par stykker som hadde trosset isolasjonsforbudet og troppet opp på konsert, man kan jo lure på hva folk har mellom øra!! For ikke å snakke om luringen som reiste fra smitten på 4H gården i forrige uke og rett til Norway Cup på Ekebergsletta, man kan jo virkelig begynne å lure noen ganger. Spesielt på foreldre som burde være oppegående mennesker, og skjønne 1 + 1 Det skulle ikke forundre meg om de tok med seg Madonna konserten i samme slengen... Vel, nok om det, det var min mening "S".

Tilslutt noen søte bilder av ungene, tatt av fotograf på Hunderfossen. Man kan velge artige motiver som bakgrunn. Det ble ikke så god kvalitet, da jeg tok bildet av bildet. Men det skal forestille Robin og Balder sittende på en fortidsfugl, dinosaur etc. Dette er Balder sittende på månen. Vi har helt likt motiv med Robin sittende på månen, da han var to år, så jeg måtte jo ha det av Balder og. Kjempe søte bilder. Velaug fikk bilde av Dina med motiv Kong Valemoen. Kjempe fint det og. Litt morsomt med slike ting. Robin har også ett hjemme med ett motiv der han sitter i en tønne som fyker utenfor en foss. Mange kompiser som har lurt på om han virkelig har kjørt ned fossen i en tønne!

Nå er det natt for meg, sov godt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar