lørdag 28. november 2009

Første dag på Dogs4 All


Så var den dagen over, en lang dag. Tror jeg var der over 8 timer..... Sto opp kvart på 6 i dag tidlig og gjennomførte mine "innkjørte" rutiner foran LP stevne. Gikk mine tre kvarter i totalt mørket, midt på natten, føltes det ut som:) Dro ned å trente en kjapp økt. Alle fikk sine treninger, kan ikke latt noen sitte å se på "S". Deretter kjørte jeg innover kl. halv 8. Var fremme kvart over 8, men fant vi LP ringen, neida. Jeg, Marianne og Alf Gunnar "løp" gjennom alle hallene og tilbake igjen. Spurte NKK personalet, og ble sendt både hit og dit. Jeg skulle inn kl.09.00, og to på 9 fant vi ringen, både svette og røde i toppen. Da var det bare å løpe ut igjen å hente Lykke. Resultatet var at vi ble med på fellesdekk nr. to. Helt greit det, men mitt planlagte løp ble jo litt ødelagt av denne stressingen før konkurransen. Så det gikk som det gikk. Lykke reiste seg i fellesdekk, akkurat når jeg gikk fra henne. Hadde hun enda vært med på all denne løpingen frem og tilbake, så kanskje hun hadde ligget, ha-ha. Og hadde jeg bare sett at hun reiste seg, kunne jeg kanskje reddet den med en dobbelt kommando, men lite ante jeg hva som skjedde bak ryggen min, der jeg gikk andre veien! Joda, da jeg kommanderte dekk og gikk, reiste damen seg, dekk betydde kanskje stå, hvem hvet?? Altså vant vi ikke i dag. Mitt mål, rett til dundas. Men godt vi ikke når alle målene våre da, vi må jo ha litt å strekke oss etter:) Jeg hentet meg faktisk overraskende fort inn igjen, og tenkte med meg selv at jeg allerede har klart hoved målet i år, og det er jo veldig bra. Dette var tross alt bare en konkurranse for å eventuelt samle mer poeng. Og da dommeren begynte å mase om at vi gikk for fort i sakte mars, og den masingen fortsatte og fortsatte... var det nesten så den hyggelige nordlendingen (dommeren) ble ønsket ett visst sted. Men bare nesten altså!! Og vanlig mars var også for fort! Og da stakkars Marianne skulle inn etter meg fikk hun høre at du går jo akkurat som hun før deg! Sakte mars skal nemlig gå som man går opp kirkegulvet, når man gifter seg, vel jeg har aldri prøvd å gå opp ett kirkegulv, så med vilje så skjønte jeg ikke den.. Litt humor må man jo få lov å ha, også ovenfor en dommer. Hadde Lykke gjort som hun pleier og ligget i fellesdekken, hadde vi fått 164 poeng, og det hadde jo vært fint det:)

Marianne og Chica fikk en flott 7 plass av 27 påmeldte, kjempe bra. Nok en førstepremiering. Lykke og jeg ble nr. 14 av 27. Arild lurte ett øyeblikk på hva vi holdt på med, både Marianne og Jeg, så vi fikk vel passet vårt påskrevet der ja:0) Begge hundene går jo normalt veldig mye bedre. Og man har kanskje blitt litt borskjemt med gode resultater, at man faktisk blir litt skuffet hvis det ikke er i nærheten av 180 poeng. Så tross alt, så har vi vel ingen ting å deppe for. Så nå ser vi fremover og gleder oss til klasse II. Og for meg og Lykke begynner morro allerede i morgen. Og i dag har jeg ingen nerver. Mye lettere å starte en konkurranse hvor man hvet at man ikke har store sjangser til å gjøre det bra. Er forberedt på noen 0'er, men det gjør ingen ting. Jeg er visstnok den første av alle de fra klasse I som gjør opprykk i morgen, og da har vi jo en kjempe fordel når det nye året kommer. Og når alle de andre går sin første konkurranse i kl.II i jan/feb. går vi vår andre. Pluss at jeg får nok mange fine tilbakemeldinger på hva vi kan jobbe med i jula, slike som å gå opp kirkegulv etc. For tenk hvem dommeren er, jo den hyggelige nordlendingen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar