torsdag 5. november 2009

Vår kloke hund Lykke

Vår kloke hund Lykke:)
På onsdagen var desverre Marianne syk, slik at jeg og Lykke trente alene med Arild. Vi fikk en lang økt, da vi møttes kl. 18. Jeg må bare igjen få takke Arild og avd. øvre Romerike for denne treningen. Den er gull verdt, og Tusen hjertelig takk:) onsdagen ble igjen en flott treningsdag. Vi gikk gjennom kl.I og Kl.II momenter, og Arild mente at jeg helt klart burde gå kl.II på Lillestrøm. Hjelp!
Vi prøvde også Apporten på onsdagen, jeg har enda ikke kastet den ut, for at hun skal hente den. Men det gjorde vi onsdagen, og så funket det... jøss, da har hun tydelig skjønt poenget. Kjempe gøy! Jeg har trent baklengskjeding med Lykke under Apport. Dvs. trent på siste momentet først. Og det er "sitt" på venstre side i utgangsposisjon med apporten i munnen. Dette har jeg kalt "apport" Og håpet har verdt at når apportbukken blir kastet ut og kommandoen gitt, skal minnesbilde på hva apport er falle ned i hodet hennes, og så skal hun skjønne resten selv. Og jaggu gjorde hun ikke det. Jeg er heldig jeg som har en så smart hund "S". Hun skjønte hun at for at minnesbilde hennes skulle stemme med kommandoen, måtte hun løpe og hente apporten.
Kloke hunden vår:)
En flott dag på øvre romerike m.a.o. Chili fikk også trent en time, sammen med resten av gjengen. Og da dagen ble avsluttet med to flotte valper fra kennel LeeArmand var vi alle veldig godt fornøyd. Jeg fikk kose med og lukte på deilige valper igjen og Chili var helt i hundre over disse søte små. Nei, vi må nok snart få noen valper igjen vi og. Og planen har vært en stund å parre Cobra på neste løpetid, hvis alt klaffer. Så får vi bare håpe at alt klaffer:)

I kveld, torsdagen har vi også fått oss en treningsøkt. Ikke den lengste i dag, da planen var å tenne henne enda mer. Jeg tok noen økter Apport, (trening med baklengskjeding), noen økter med fremadsending, noen økter med avstandskommando og noen økter med hopp over hinder m.sitt. Tilsammen ca.20 min trening. Artig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar