søndag 15. november 2009

3 plass på LP stevne på Alna

I dag har vi hatt en strålende dag. Jeg og Lykke kom på 3 plass i LP konkurransen i kl.I på Alna:) Det var Norsk Collie Klubb som arrangerte. Konkurransen var i Ridehuset. Her mottar vi kritikkskjemaet fra Dommer Arild Berntsen. Vi fikk 178 p. Mitt mål har jo som kjent vært å få 180 p. i kl.I før vi går over i klasse II. Og med to skarve poeng unna, så har jeg blitt enig med meg selv at jeg nådde målet i dag. Vi var så tett opptil og jeg er strålende fornøyd med innsatsen vår i dag. Vi fikk også 10 på Helhetsinntrykk, og gikk så det gnistret, sa dommeren, så det er vi fornøyde med:) Det var ikke mindre enn hele 43 stk. påmeldt og dommeren mente det var årets største konkurranse.

Nå er både jeg og Lykke slitne, og det blir tidlig kveld på oss i dag. Konkurransen i dag passet oss perfekt, og jeg klarte faktisk å holde nervene litt på avstand å konsentrere meg om hvilket bein jeg skulle stoppe på, og slike pirketing underveis i momentene. Grunnen til at konkurransen passet perfekt for oss, var for det første at det var i nærheten (ca.45min kjøring). Og med oppmøte tid kl. 08 og 43 påmeldte, og jeg hadde startnr.36, så kunne vi få forberedt oss ordentlig. Vi sto opp kl. 07.30. Hunder og jeg spiste, gikk så en tur på nærmere en times tid. Deretter kjørte jeg ned på fotballbanen og trente med Lykke ca.20-30 min. Og da klokka var 09.30 kjørte vi innover. Klokken 10.15 var vi fremme, og da lot jeg Lykke ligge i bilen. Jeg hadde også med Hiff og Chili, slik at Lykke slapp og ligge alene. De var slitne de etter turen. De fikk dessuten også en treningsøkt på fotballbanen:)
Det var en fellesdekk og fem ekvipasjer før vi skulle inn. Jeg fikk god tid til å se hvilken "rute" dommeren hadde valgt under momentene. Og med utgangspunkt i dette så jeg meg ut steder og punkter hvor jeg skulle forberede meg til f.eks helt om, eller spring mars/sakte mars etc. Da vår fellesdekk kom, hentet jeg Lykke ett halvt minutt før vi skulle inn i ringen. Akkurat nok til å bytte halsbånd, og belønne kontakt en gang (gjøre henne klar).Fellesdekken er jo alltid nervepirrende, men det gikk bra, og både den og tannvisningen ble belønnet med 10p. Deretter ut i bilen med Lykke, først en tissetur. Så så jeg på ekvipasjene før meg, og da ekvipasjen før meg var halveis hentet jeg Lykke. Og fikk brukt ett halv minutt å gjøre henne klar igjen. Helt perfekt opplegg for meg og Lykke. Hun var passe sliten i kroppen etter både tur og trening, og med ca 1 times ro etter det, var det akkurat nok, til å bli gira igjen. Men ikke Så gira som hun pleier. Så i dag fant vi balansen med andre ord. Dette lå det nøye planlegging bak "S", og det ga resultater. Så da er det om å gjøre at vi får til dette i fremtiden også. Av og til er konkurransen langt unna, eller man har tidlig start nr, og da kan det bli vanskelig, men jeg får gjøre mitt beste i god forberedelse på Lykke:)
Øvelsene gikk bra, men hun var litt treg på sittene, ikke kult å sitte på hestebæsj! Konkurransen var i ridehus. Jeg hadde derfor en dobbeltkommando på "på plass" på momentet "stå under mars", og og da fikk vi 8, i stedenfor 9,5p. 8 p. var i dag vår dårligste. På hopp over hinder fikk vi 9,5!!

Chika og Marianne var også med, Chika var desverre litt ukonsentrert i dag, og fikk 161p. Hun fikk en 1.premiering (over 160 p.)og ble nr.12 i konkurransen. Hun forbedret resultatet på mestvinnende lista, og det er jo veldig bra:) Og vi klarte jo målet vårt i konkurransen;0) Her har vi fra venstre nr.1 med Riesen Snaucher, nr.2 med Border Collie, Dommer Arild Berntsen, og nr.3 meg og Lykke:)

Da vi kom hjem feiret vi med 1 1/2 times tur i skogen. Så nå er vi slitne.
God natt:)

1 kommentar:

  1. Så flinke dere er, GRATULERER! Håper jeg snart får litt motivasjon til å trene med Gozita igjen.
    Hilsen Britt

    SvarSlett