tirsdag 19. mai 2009

Vanntrening tirsdag 19 mai




I dag var det vanntrening, og i dag måtte vi i vannet. Må være ærlig å si at jeg ikke helt gledet meg til akkurat det. Fikk skrudd på meg tørr drakten, det tok sin tid, og kom meg omsider i vannet. Og det var faktisk en behagelig opplevelse! Ikke ble jeg våt og ikke var jeg kald. Ganske morsomt egentlig, fullt av med tøy under, på med drakten og vips så kunne jeg ta meg en svømmetur... Jeg hadde imidlertid god hjelp til å få både drakten på og av. Den er nesten umulig å få på seg, for ikke å snakke om av. Men hva gjør vel det når man er like tørr. Man skulle hatt slikt til hundene også, for de tre møkka haugene jeg kom hjem med tok sin tid å vaske og tørke "S". Chili var så heldig å ha både mor og søster med på treningen og hun og Kiara sprang og lekte. De var ute i vannet og tilbake og rullet i sølen. Chili var faktisk mer møkkete oppe på ryggen enn under magen. Hiff og Lykke fikk sine svømmeturer, selv om Lykke helst skulle vært med alle de andre også ut i vannet. Neste gang er det bjeffehalsbånd eller bilen, hun "pratet" og bjeffet for store deler av Østmarka i går. I dag gikk treningen ut på at en figurant var i vannet, eier og hund sto på land og hunden ble kommandert ut for å "hente" figuranten. Hunden skal da svømme rundt figuranten og inn til land. Figuranten skal da henge seg på med hunden og denne drar figuranten inn til land. Alle hundene var konsentrerte og fikk en positiv opplevelse på dette. Noen av hundene lot seg lokke med dummien som figuranten hadde i hånda. Andre jobbet for godbit. De syntes alle sammen det var rart at en person hang bak og vi hadde en del sikk sakk svømming inn mot land. Men de fant seg i det, tittet litt bakover men svømte videre. Alt i alt en veldig bra trening, og vi var alle godt fornøyd.
I dag var også Robin og Balder med. Robin storkoste seg i vannskorpa og kastet dummier og dro de inn igjen med langline, Balder ble fortere lei og syntes det var for gærli at jeg skulle være så lenge ute i vannet "S". Egentlig var det bare Robin som skulle være med, men han pratet så mye om hvor morsomt dette ville bli at lillebror selfølgelig også ville være med. Han sto med støvlene klare og skulle til vannet han også. Heldigvis kom Bestemor og hjalp med både tørrdrakta og barnepass. Og da vi på vei hjem var innom Drive In på Mc Donalds var de to i baksetet godt fornøyd.
Så nå gleder vi oss alle til neste vanntrening:)
PS! Det er lagt ut video fra vanntreningen på video-sidene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar