onsdag 17. mars 2010

En liten oppsummering...

En liten oppsummering av hva vi har gjort siden sist:

Jeg og Lykke var i konkurranse forrige helg. Vi fikk to mindre nuller, så jeg er egentlig strålende fornøyd. Vi fikk 121 poeng, og kun to nuller totalt!! Det gjelder å holde humøret oppe, så jeg velger å se litt humoristisk på disse nullene våre. Så lenge jeg og Lykke koser oss i ringen og vi gjør fremgang så er jeg fornøyd. Da får vi bare ta tida til hjelp, så har vi nok snart det opprykket vi så gjerne vil ha "S". Hun ligger på dekken (bank i bordet..), fikser stå og dekk under mars, også innkalling med stå, fremadsending og kommandering på avstand går fint. Nå gjenstår det å plukke bort nullene på hopp over hinder med sitt og på apporten:) Etter konkurranser var det flere som klappet og kom bort og syntes det var flott å se en slik rase som også kunne være rask og sjarmere så mye. Og Lykke er virkelig ett sjarmtroll i ringen, hun logrer og shower og koser seg masse. Jeg kan ikke annet enn å smile og le litt der jeg går sammen med henne. Og det blir heldigvis belønnet med høy karakter når det gjelder sammarbeid hund og eier, og det er vi jo også fornøyd med:)


Dagen etter fikk både jeg og Robin skikkelig omgangssyke. Det varte faktisk nesten hele uka, fredagen var jeg klar for jobb igjen... helt utrolig att en omganssyke kan vare så lenge. Både jeg og Robin var helt slått ut og sov hele søndagen og mandagen. Tirsdagen og onsdagen var det litt mindre soving, men fortsatt skrekkelig vondt i magen og svimmel og torsdagen var det om å gjøre å samle krefter og spise litt etter hele uka! Deilig att det er over nå i hvertfall.


I helgen fikk vi flere fine skiturer. Chili er den fødte trekkhund og er virkelig flink. Lykke har også oppdaget dette og passer på å sluntre litt unna når hun tror jeg ikke ser henne! Sleipe hunden, er blitt veldig gla i det gode sofa liv, he-he. Godt hun fortsatt er i hundre på lydigheten. Nå er det også mulig hun begynner å bli lei disse skiturene, i år har de stort sett fått både to og tre skiturer hver dag. Og ikke minst er både jeg og Ken i "trenings humør". Da vi har skogen rett bak huset, og masse snø er det enklere å ta på skiene. Løypene går rett inne i skogen, så det er ikke lange stykket vi går utenom løypene. Og når først skiene er på går det unna og turene blir selvsagt mye lenger. Hiff har fått lov å hoppe over en tur eller to om dagen. Èn skitur på halvannen time er egentlig nok for henne pr. dag. Det går jo faktisk i ganske høyt tempo og det er trav og galopp stort sett hele vegen. Hun har endel forkalkninger i ryggen og selv om hun gjerne ville bli med på alle turene, blir hun veldig stiv og sliten. Så vi må passe på den gamle damen og sørge for att vi er litt forsiktig med henne også.
Balder stortrives på skiturer, han sitter nemlig bak på Snow Raceren, og det er Lykke og av og til Chili som trekker han.
Balder koser seg


Med andre ord er det ikke mye vi ser til hundene på kveldene. De ligger rett ut alle sammen, og det gjør forsåvidt vi også "S".

En sliten dame, Chili lader batteriene!
Denne uken har vi også rukket å få badet og klippet alle sammen:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar