søndag 14. november 2010

Lykkegjengens Gants Go'blåePicazzo

"Lille Blå"

Picazzo, den unge herren med det stilige navnet, har nå reist. Uff, det er like trist hver eneste gang. Han er bare en skikkelig gromgutt, og vi ønsker han og familien Lykke til:) Picazzo skal bo sammen med dachsen Louis, jeg har lovet bilder av Louis her på bloggen, men har enda ikke klart å lokalisere hvor bildene er blitt av. Vi skal imidlertid besøke Picazzo, og da skal jeg få tatt bilde av de to guttene:)

Picazzo, nydusjet og tørket og klar til å bli hentet.

Til tørking ble skotørreren brukt!! den blåste med passe sterk luft til små dachse fnatter.

Siste kosen med mor og søsken. Valpekassa, fungerer nå som seng for gjengen.


Og så litt lek, før vi igjen sovner sammen. Her er de i senga til Lykke. Småtassene har den siste tiden løpt løs rundt i huset. De er blitt, så og si renslige, og er en stor del av resten av flokken. I går Lørdag var de hos veterinær og fikk Helseattest, alle helt perfekte. Ingen haleknekker, manglende tenner, over-eller underbitt, eller andre feil. Kjempe bra. Dessuten, ingen som tisset på dyrlegens kontor, wow, skal si vi imponerte dyrlegen gitt;) De hadde da sittet i bur, på vei til dyrlegen, satt og ventet der ca 30 min, før vi kom inn og de ble sluppet ut av buret. Der var de ca 30 min, løpende rundt på gulvet, før de ble båret ut, og da tisset alle sammen på snøen ute. Flinke bofser det, tenker jeg:) Det er som jeg alltid har sagt, det er hva man gjør det til selv. Men mye jobb, det kreves ja.

I går Lørdag, var vi også på besøk hos Pia (søstern). Hun bor i Kongsberg, og der var det såpass med snø, att det var såvidt bilen min kom opp. Med var ungene og farmoren min. Mamma og Rune var også der, og selvsagt valpene og Cobra. Valpene var selvsagt midtpunkt, nå har de forøvrig vært flere ganger hos min mor, så de er godt kjent med alle fjesene. Men de blir jo ikke mindre populære ettersom de vokser til. Nå er de fryktelig sjarmerende og jeg syntes selvsagt de er helt nydelige. De fikk masse oppmerksomhet, og føyk under sofaer og sofabord etc, og med valper til stede så trenger man jo ikke annen underholdning. Akkurat 8 uker var de i går, og desverre er det nå tid for att de flytter til sine nye hjem. Picazzo til Nesbru, ikke langt fra Asker. Og det er allerede planlagt ett besøk om en - to måneder. Jeg gleder meg:)


Amadeus har fått tak i en liten bjørn, kul leke dette her. Mye morsomt hos Pia, både vedkubber i stua og kule leker:)



Lykkegjengens Giovanni Gamadeus "Amadeus"

Ferdig badet og fønet. Amadeus flytter i morgen, så i natt blir det han og Guzzi samt Cobra som skal kose seg sammen.


Lykkegjengens Guzzi Gromjente

Og hva gjør vi med denne søte frøknen her da? Foreløpig blir hun her, har ikke funnet riktig hjem til henne enda. Uansett, så er det fryktelig koselig for oss å ha henne hjemme enn så lenge:)

Hvis noen mener de kan tilby frøkna ett godt hjem, så ta kontakt for en hyggelig prat:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar