søndag 11. april 2010

LP stevne Sarpsborg

I helgen har jeg og Lykke vært i Sarpsborg. Målet med stevnet var som vanlig å redusere antall nuller, og med litt hell og Lykke så klarte vi jaggu det:) I dag fikk vi bare en null, og det er jeg strålende fornøyd med. Vi ble nr. 10 av 17 stykker og jeg håper og tror att vi nå endelig nærmer oss opprykket og å være blant de fem beste i hver konkurranse. Jeg syntes Lykke er veldig flink, og det er helt klart hennes jobb som gjorde att vi fikk til det. Tiltross for minimal trening viser hun stadig fremgang og gjør sitt beste. En hund det ikke finnes mange av vil jeg påstå. Nye øvelser tar hun lynkjapt og skjønner poenget etter bare ett par repitisjoner. Jeg er super heldig som har Lykke som partner i LP ringen, og av oss to er det for tiden hun som gjør jobben. Med Lykke kan man sette seg hvilket som helst mål, og faktisk være i stand til å nå det. Heldige meg, som har en slik hund:0)
Stevnet var årets første utendørs stevnet for vår del, og det var på med vinter jakke og stort skjerf som selvfølgelig var litt i veien. Det var flott å gå ute igjen, deilig å ha gressplen under beina. Sol var det hele dagen, men med skarp vind. Bra jeg hadde ulltøy, fleece gensere +++.

Her er vi under Apporten. Frøkna har fått ny apportbukk, jeg syntes egentlig den er hakket for stor, men Lykke tar den villig og gjør jobben, så da er det vel greit. Den andre er veldig tygd på etter mye trening, og er ikke så artig å ha med seg inn i ringen å vise dommeren.

Her er vi på Stå u.mars.

Fremadsending med Stå og på plass. Kjegla var ikke lett å se, og jeg var ett lite sekund bekymret for att hun skulle løpe til neste ring der en meget godt synlig kjegle stod. Etter ett par kommandoer og litt peking fra min side, så hun plutselig kjegla og løp direkte mot den. Kjempe flink. Lykke var eneste berner i dag som klarte denne øvelsen, de to andre så rett og slett ikke kjegla. Og det var ikke bare de to som ikke så kjegla i dag, det var mange. Må ha vært noe med skyggen som kjegla sto i, i tillegg til det skarpe lyset.



Og her har vi nullen. Vi skal Hoppe tilbake også, ikke ta veien rundt hinderet "S". Min tydelige lening mot venstre hjalp heller ikke...he-he. Da klassen var ferdig og det var pause i ringen, fikk jeg trent på dette hinderet, og da satt tilbakehoppet. Så får vi se i neste konkurranse.

Fra venstre: Kjersti og Lille My, Tor Arne Vatsend og Frodo, Marianne og Chika, meg og Lykke

Vi var hele fem bernere med i dag. To stykker i LP kl.I og tre stykker i kl.II. Kjempe bra. Riktig så koselig hadde vi det, og dommeren kommenterte att det var gøy å se en slik stor rase være ivrig og utføre øvelsene såpass hurtig:0))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar