søndag 17. oktober 2010

valpebilder

På høy tid å oppdatere bloggen. Beklageligvis mistet jeg kamera på en fjelltur, derfor har det tatt sin tid. Jeg har funnet igjen et gammelt kamera hjemme, så lenge, slik at jeg ihvertfall kunne få inn noen nye bilder av valpene.

Vi har hatt en deilig ferie på hytta, høstferie. Det var godt for alle, og ungene storkoste seg. Vi fikk oss mange turer i fjellet, faktisk to hver dag, ikke værst. De første dagene, var det utrolig dårlig vær, det var mange folk i hyttene, men man møtte faktisk ingen. Det blåste skikkelig og med mye tåke, og regn og snø, var det ikke akkurat fjellvær. Men vi kledde oss godt og fikk allikevel godt runden vår på fjellet. På noen av turene var det helt håpløs sikt, slik at jeg og Robin gikk med bånd mellom oss, ganske artig til å være på Hafjelltoppen;) Veldig greit at jeg er godt kjent, og veldig greit å lære Robin hva og hvordan man håndterer slikt vær. Balder og Ken koste seg på hytta, ikke vær for en tre-åring. Men utover uka, kom strålende solskinn, og det myldret av folk i fjellet. Alle skulle ut, og det var nesten så en savnet det dårlige været, og det å gå alene i fjellet. Kanskje jeg som er litt sær, som heller vil ha fjellet for meg selv med dårlig vær enn godt vær og fult av folk. Men, da gikk vi bare enda tidligere. Balder var og med, og koste seg over Hafjelltoppen, vi møtte mange ryper i lyngen, som skvatt opp der Lykke og Chili kom løpenden.

Det som var litt spennende, var at vi fant et sauekadaver (på stien vår opp fjellsida). Tydelig at det var drept, og at det måtte ha skjedd tidlig i sommer. Ett par dager senere fortalte tilfeldigvis naboen at de hadde funnet bjørnespor, tidlig i sommer. De hadde tatt bildet av sporet og sendt til spesialist, som hadde bekreftet at dette var bjørnespor. Morsomt. Da måtte jeg vise dem sauekadavaret. Ikke mye igjen av sauen, masse pels og knokler, men like spennende for det. Så nå titter vi ekstra godt. Nå er det ingen bjørn på Hafjell, så dette er nok en streifer som har passert, men det er observert bjørn også før, så da kan man jo titte litt ekstra. Kanskje man er så heldig å få sett en snurt av en bjørnerompe som tusler av gårdet. Jeg tok bildet av kadaveret, men desverre så forsvant det med kamera.

Valpene de vokser og vokser. Endelig fikk jeg ladet det gamle kameraet og tatt nye bilder:

Her er lille frøken. Vi vurderer å sette henne ut på fôr, så ta kontakt for en prat, hvis det høres interessant ut.
Foreløpig navn: Lykkegjengens ....Gucci
Den sorte gutten, er blitt stor. Han var veldig trøtt, så jeg måtte støtte hodet litt, søtnosen:)

"Knerten", her holder han på å sovne..... det er så godt å bli holdt og kost med...gjesp:)
Foreløpig navn: Lykkegjengens Gnerten Giovanni. "Knerten" er favoritten til Robin og Balder, de småkrangler om hvem som skal kose med han, og de skal helst bare ha han på fanget. Han sjarmerer folk rundt seg.


Lille Blå, får jeg blå øyne tro??

Gjett om jeg har lyst å beholde denne karen selv, han er bare helt nydelig.
Foreløpig navn er: Lykkegjengens ..... Blue Gant
Navnene må jobbes mer med, og det kommer også litt an på hva de kommer til å hete. Slik som disse: Cobra Chanel, DeBusta Dior, EKira Eternity, Amira Armani, Fanta Fendi, Dolce&Gabbana DeTroya, Filipenzo Ferrari, FrancoStef Ferre.... Dette er valper fra tidligere kull. Jeg prøver å "bake" inn hverdagsnavnet i stamtavlenavnet. På de over, så heter hundene Cobra, Busta, Kira, Mira, Fanta, Troya, Filip og Stef. Gøy for eierne å ha med navnet, så langt man klarer det, og så skal det passe med merkenavnene, som vi bruker. Morsomt. Så vi får tenke litt til:)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar