søndag 24. januar 2010

Endelig i gang igjen

I dag har vi vært en hel dag i Flatebyhallen. Stod opp 07 og dro av gårdet halv 8. Vel fremme møtte vi Marianne og Chika, deretter kom Monica og Mira. Artig.
Jeg avsluttet forrige sesong med to stevner og ryk på begge fellesdekkene, så mitt mål for dagen var å bryte den trenden der. Jeg har ikke trent med Lykke siden før jul, men tok en økt fredagskvelden og en økt på lørdag. Måtte nesten bare gå igjennom. Hun startet treningen med ryk på fellesdekken, og snuste rundt. Frekke hunden. Dette må vi få en slutt på, så da måtte det bli litt kjeft. Deretter lå hun så fint så!
Var jo en tanke spent. En ting er å få det til på trening, men Lykke er ikke dummere enn at hun fint skjønner at det går ann å strekke strikken i konkurranser.
Men dekken gikk strålende, en fin 10'er og dagen var reddet for meg:0) Jeg var jublende glad, og det så vel nesten ut som jeg hadde vunnet hele konkurranser, slik jeg jublet for en fellesdekk! jeg var strålende fornøyd med damen. Resten av øvelsene gikk så der. Snille Monica tok video av oss. Resultatmessig i dag ble det ikke det helt store. Jeg trøster meg med ordene til dommeren om at hund og fører er begge veldig flinke, og det er ikke mye det står på, før alt er i boks. Så da er jeg egentlig fornøyd, tross en 22 plass, og det var faktisk ikke siste plass! Dekken var kjempe bra, men en bitte liten dobbeltkommando fra meg, så ble det 0. Vel, vel, vi melder oss på flere konkurransee. Det viktigste er fellesdekken, og at vi er i gang igjen. Nå får vi bare trene litt videre, så får vi se hvordan neste konkurranse blir. Marianne og Chika kom på 21 plass, så vi var nesten like gode i dag"S" Monica og Mira fikk til Stå under mars i kl.II, kjempe bra. Det ble 22 plass på dem og, av 44 påmeldte:)

Her kommer noen videoer fra i dag:

Fremadsending med Stå. Hunden skal på kommando løpe til kjegla, stå når den får kommando og tilbake i På plass.

Her kommer Dekk under mars.

Og så en øvelse som ikke gikk fullt så bra, Apport.

Kommandering på avstand. Sitt-dekk-Sitt-dekk

1 kommentar:

  1. Gratulerer med fin årsstart - godt når øvelser en har kranglet litt med sitter! Morsomt å se film - jeg ble litt satt ut på den siste over hvor langt unna hunden du måtte gå på avstandskommandering, men så så jeg en fin innkalling med stå ;)

    SvarSlett